رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ مواد معدنی دنیا است خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امید بخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۹۵ درصد روستا‌های خراسان رضوی از آب سالم و بهداشتی برخوردارند

  • کد خبر: ۱۸۰۵۱۰
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
۹۵ درصد روستا‌های خراسان رضوی از آب سالم و بهداشتی برخوردارند
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۹۴.۱۸ درصد روستاها دارای تاسیسات آب شرب بودند که امروز به ۹۵.۶ درصد رسیده است.

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در نمایشگاه هفته دولت که امروز، ۳۱ مرداد، برگزارشد تصریح کرد: بحث آب‌رسانی به روستا‌های استان به عنوان مهمترین دغدغه مطرح بود. در همین راستا در قالب یک قرارداد با مبلغ ۵۲۸ میلیارد تومان توانستیم ۱۲۱ روستا را در استان آب‌رسانی کنیم و تلاش داریم تا انتهای سال جاری این پروژه به اتمام برسد. در دومین قرارداد هم روستا‌هایی با بیش از ۲۰ خانوار غیربرخوردار و روستا‌هایی که تنش آبی دارند لحاظ شده است. امیدواریم با زیر ساخت‌هایی که ایجاد شده تا سه  سال آتی همه روستا‌ها از آب شرب بهداشتی برخوردار باشند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در قالب طرح‌های فاضلاب هم اقدام به جذب سرمایه گذاران کردیم که حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طرح‌های فاضلاب در شهر‌های استان را در دو سال آینده شاهد خواهیم بود تا تصفیه خانه و شبکه‌های فاضلاب این شهر‌ها با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد. همچنین تامین آب پایدار صنعت و معدن استان را در این قالب خواهیم داشت که این به عنوان پیشران توسعه اقتصادی استان عمل کند.



به گفته امامی، آب‌رسانی به بیش از ۳۸۵ روستا را با کمک خیّران با اعتبار بیش از ۴۸ میلیارد تومان به سرانجام رساندیم و در حال حاضر با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان ۷۰ روستای جدید را آغاز کرده‌ایم. تلاش ما این است تا پایان سال یا حداکثر اوایل سال آینده قبل از فصل گرما این پروژه‌ها به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه افزود: در راستای تاب آوری و افزایش ظرفیت تامین آب بیش از ۷۰ حلقه چاه در دوسال گذشته در سطح استان حفاری شده است و همچنین حدود ۳۲۸ کیلومتر خط انتقال جدید و بیش از ۱۵۰ کیلومتر اصلاح شبکه در همه نقاط استان اجرایی شده است که نقش مهمی در بحث تاب آوری شبکه‌های آب شرب خواهد داشت. تلاش ما بر این است با یک برنامه مدون شبکه‌های آب روستایی و شهری به پایداری برسد.

وی افزود: تلاش عمده ما بحث در اولویت قراردادن مناطق مرزی با استفاده از ظرفیت خیّران و اعتبارات عمرانی و همچنین سرمایه اجتماعی بخش صنعت است تا بتوانیم در مدت سه سال آب‌رسانی به روستا‌های استان به سرانجام برسد.

امامی همچنین با اشاره به لزوم ارائه آب نوشیدنی سالم در روستا‌ها اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ۹۴.۱۸ درصد روستاها دارای تاسیسات آب شرب بودند که امروز به ۹۵.۶ درصد رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->